خبر از اموال ارسالى قم

صفحه اصلی

ایمیل تمامی مطالب سایت اینجاست پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

موضوعات
امام نقی-جانها فدای امام نقی (علیه السلام)


ارشیو مطالب


لینکدونی


امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (ع)


خبر از اموال ارسالى قم

نویسنده : سید

موضوع : <-PostCategory->


خبر از اموال ارسالى قم

امام نقی (ع) naghi

مرحوم شیخ طوسى ، ابن شهرآشوب و برخى دیگر از بزرگان در كتاب هاى خود آورده اند:

یكى از راویان حدیث به نام ابوالحسن ، محمّد منصورى حكایتى را از زبان عمویش تعریف كند كه عمویش گفت :

روزى نزد متوكّل - خلیفه عبّاسى - رفتم در حالى كه مشغول مِى گُسارى بود؛ هنگامى كه وارد شدم ، مرا به تناول شراب دعوت كرد و من نپذیرفتم و امتناع ورزیدم .

پس به من گفت : چگونه است كه با ابوالحسن ، علىّ هادى سلام اللّه علیه هم پیاله مى شوى و مِى گُسارى مى كنى ؛ ولى با من كه خلیفه هستم ، امتناع مى ورزى ؟

اظهار داشتم : خیر، چنین نیست و با این تهمت ها نمى توانى آن حضرت را تضعیف كنى ؛ چون چیزى كه ضرر داشته باشد او هرگز استفاده نكرده و نمى كند.

چند روزى از این جریان گذشت و فتح بن خاقان - كه وزیر دربار خلیفه بود - مرا دید و گفت : براى متوكّل خبر آورده اند كه اموال بسیارى به همراه وجوهات از طرف مردم قم مى آورند.

لذا متوكّل به من گفته است در صدد آن باشم تا هنگامى كه آن اموال وارد شود، آن ها را مصادره كنیم ؛ و تو باید از هر طریقى كه شده ، زمان دقیق و كیفیّت ورود آن ها را برایم به دست آورى و مرا در جریان آن قرار بدهى .

تم و دیدم كه بعضى از دوستان حضرت نیز در آنجا حضور داشتند، هنگامى كه چشم حضرت بر من افتاد، تبسّمى نمود و اظهار داشت : اى ابوموسى ! غمگین مباش همین امشب اموال از قم وارد مى گردد و مطمئنّ باش كه آن ها توان دستیابى بر اموال را ندارند، تو امشب نزد ما استراحت كن .

یه السلام مشغول خواندن نماز بود، همین كه سلام نماز را داد مرا مخاطب قرار داد و فرمود: اى ابوموسى ! وجوهات و اموال ارسالى از قم هم اكنون رسید و خادم مانع شده است كه آن ها را نزد من بیاورند؛ بلند شو و برو بگو كه آن مرد قمّى آنچه به همراه آورده است ، تحویل دهد.

فرمود: برو به او بگو كه پالتو را عوض كرده اى ، باید همان پالتوى اصلى را تحویل بدهى . وقتى فرمایش حضرت را منتقل كردم ، در جواب گفت : بلى ، صحیح است ، این پالتو را خواهرم دوست داشت و من آن را با پالتوى خودم عوض كردم ، وقتى بازگشتم آن را نیز مى آورم

پس از جاى خود برخاستم و چون از منزل خارج شدم ، شخصى را دیدم كه خورجینى به همراه داشت ، آن را گرفتم و نزد امام هادى علیه السلام آوردم .

سپس فرمود: به او بگو پالتوئى را كه آن زن قمّى فرستاد و گفت : از جدّم مى باشد، آن را نیز تحویل بده .

لذا بیرون رفتم و آن پالتو را گرفتم ؛ و چون خدمت حضرت آوردم ، فرمود: برو به او بگو كه پالتو را عوض كرده اى ، باید همان پالتوى اصلى را تحویل بدهى .

وقتى فرمایش حضرت را منتقل كردم ، در جواب گفت : بلى ، صحیح است ، این پالتو را خواهرم دوست داشت و من آن را با پالتوى خودم عوض كردم ، وقتى بازگشتم آن را نیز مى آورم .

محضر امام علیه السلام آمدم ؛ و چون حرف آن شخص قمّى را براى حضرت بازگو كردم ، فرمود: به او بگو پالتو را در دیگر وسائل خود نهاده اى ، آن را بیرون آور و تحویل بده .

وقتى سخن حضرت را براى او گفتم ، رفت و پس از چند لحظه اى آمد و پالتو را تحویل داد و خود او نیز به همراه من نزد امام علیه السلام آمد، حضرت به او فرمود: چرا چنین كردى ؟

جواب داد: شكّى برایم به وجود آمده بود، خواستم به یقین برسم و عقیده ام خالص گردد.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


منبع: أمالى شیخ طوسى، ص 282؛ إثبات الهداة، ج 3، ص 366، ح 20؛ مناقب ابن شهرآشوب، ج 4، ص 413؛ بحارالانوار، ج 50، ص 124؛ مدینة المعاجز، ج 7، ص 432، ح 2435 (نقل از کتاب «چهل داستان و چهل حدیث از امام هادی علیه السلام»، عبدالله صالحی).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
 

دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:,

 

مطالب گذشته

·

تکلم امام نقی (علیه‌السلام) به زبان فارسی ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

خبر داشتن امام نقی علیه السلام از عمق دلم ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

قضیه ای زیبا از امام نقی(ع) ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

امر و فرمان خداوند بسوی شماست-امام نقی(imam naghi) ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

همراه با امام دهم(امام نقی-emam naghi) در پادگان سامرّاء ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

ارتش خدا به هوش باشد!- emam naghiامام نقی ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

از امام علی نقی علیه‌السلام چه می‌دانیم-imam naghi ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

خبر از اموال ارسالى قم ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

از امام نقی تا حضرت مهدی علیهماالسلام ارسال در : 1391/3/8 21:37

·

مشهورترین القاب امام نقی علیه السلام-emam naghi ارسال در : 1391/3/8 21:37




پروفایل مدیر

1. نقش امام هادي(ع) در گسترش تشيع بين ايرانيان 2. امام هادي (ع) و شبكه گسترده وكالت 3. فضائل اخلاقي امام هادي (ع) 4. امام هادي (ع) و مهدويت 5. امام شناسي از منظر امام هادي(ع) با تكيه بر زيارت جامعه كبيره 6. ادعيه و زيارات مرتبط با امام هادي(ع) 7. اصحاب و شاگردان امام هادي (ع) 8. امام هادي (ع) و مناظرات و پاسخ به شبهات 9. امام هادي(ع) در كلمات امام خميني و مقام معظم رهبري و ساير بزرگان 10. کرامات امام هادي (ع) 11. زندگي نامه امام هادي(ع) 12. تولي و تبري از ديدگاه معصومين(ع)


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام نقی نت و آدرس imamnaghinet.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نویسندگان


طراح قالب


      امام نقی نقی POWERED BY SALEHON.IR

تمامی حقوق مطالب و محتوا برای imamnaghinet محفوظ میباشد || ملودیوس || ویرایش قالب : صالحون